Saturday, December 15, 2012

kemana kan kukemudi hidupku tanpaMu

kegelapan,
hitam dan kelam.. semuanya lenyap dari pandangan mata
tiada langsung sedikit sinar cahaya
meraba sendirian mencari jalan
tanpa siapa pun tahu kegalauan di hati
kerisauan kan tersesat jalan
kemungkinan kan terjatuh dipertengahan jalan
kehilangan arah tuju mencari kiri dan kanan, hadapan dan belakang
apa kah mungkin dijumpa hala tuju itu sendirian?
di saat itu,
apa yang berada di benak fikiran
hanyalah,
Ya Tuhan,
Aku hanya berpandu pada apa yang telah Kau Berikan kepadaKu
Aku hanya Mengikut Firasa hati yang kau tiupkan di sanubari ini
Aku hanya berpegang pada tongkatMu yang satu untuk membantu aku melangkah ke hadapan
Aku hanya mengharap sinar kan muncul di dalam hati
andai aku tersesat di permukaan jalan
jangan aku tersesat di permukaan iman
biar aku rebah di tepian jalan, pintu dan sebagainya
jangan aku rebah ditengah asyik hiburan duniawi ini
biar terduduk sendirian termangu mencari arah jalan
jangan aku terduduk sendirian bangun mencari arah pandu kehidupan
Iman,
jangan pernah kau pergi tanpa aku sedari
kerana tanpamu, matilah seluruh jiwa dan akalku,
hanya tinggal jasad berpandu nafsu
dan aku takut jika itu berlaku
Takwa,
hadirlah dalam jiwaku
membawa aku mencari sinar penyuluh hidup
menyembah Dia yang Satu,
sehingga terasa betapa hampir kasihNya padaku
diselang rasa Takut akan dosa yang pernah terpaku di halaman terdahulu
dan menggigil sendirian
Ya Rahman,
jangan biarkan aku sendirian di muka bumi ini
terkapai mencari pedoman
izinkan aku menaiki perahu rahmatMu
menjadi pejuang agamaMu
untuk aku melangkah kepintu syurgaMu

No comments:

Post a Comment

Shanadh's blog List

My Latest Entry

get this widget here

AmanWan