Tuesday, December 25, 2012

KasihMu disebalik khayalan

angin malam berhembus lembut
meniup setiap permukaan yang menhalang laluannya
terasa ketenangan dan kedamaian
sambil diulit kedinginan malam yang permai
syukur Ya Allah,
nikmat Mu ini terlalu berharga
sehingga mampu meneduhkan hati yang keras
memberi ketenangan kepada jiwa yang kecamuk
memberi ilham pada sang pujangga
dan membawa pergi air mata duka sepintas lalu

Di saat-saat sebegini
tatkala menghirup udara yang nyaman
terbayang keindahan yang tak pernah terlintas
dan aku terus menapak ke hadapan
dalam asyik khayalan
rasa bahagia menerpa dan aku terkesima
Oh Tuhan, izinkan aku di ruangan indah ini untuk beberapa ketika
menikmati indahnya sebuah harapan

Dengan sepenuh kasihMu,
Aku terjaga
Khayalan yang seketika kurasakan seperti kenyataan
dan di kala itu,
jiwaku tersentuh akan kebesaranMu Tuhan
bagaikan diasak satu perasaan
keigninanku memuncak
ingin mencapai satu destinasi kejayaan

Tuhan,
Disaat ku hampir tersungkur dipintu gerbang ini,
Kau lenakan aku dengan anganan dan khayalan
Untuk melihat indahnya sebuah kejayaan
agar aku mengerti berharganya sebuah pengorbanan


No comments:

Post a Comment

Shanadh's blog List

My Latest Entry

get this widget here

AmanWan