Sunday, January 6, 2013

PISAU... pisau.. PISAU....

Sedang duduk sorg2 kebosanan hari ni, tiba2 teringat sesuatu yang lama x dicari. Koleksi pisau, terutamanya koleksi pisau rambo. Sangat cantik dan menggiurkan. Huhuhu.. Cerita Rambo dah memang favourite, pisau2nya sekali jadi favourite aku. So boring-boring ni, aku pun mencari la di MR.G pasal Rambo knife collection ni. 
last-last aku jumpa satu website ni, memang jual banyak sangat koleksi senjata macam, pedang, pisau dan macam2 yang collectible la... 



ada juga jenis-jenis pisau yang aku xpernah tgk, tapi sangat cantik. Selain dari pisau rambo, aku rasa butterfly knife pun cantik. cuma agak panjang. ada juga beberapa jenis pisau yang banyak dihasilkan melalui novel penyiasatan. 
tapi, dalam banyak-banyak pisau, yang paling best ialah kalau dapat pisau yang multipurpose, dan kecil, senang nk bawa ke mana-mana atau pun pocket knife. 

apa2 pun, pisau merupakan antara senjata yang sangat berbahaya, tak kira lah walau di mana kita berada, penggunaan pisau di waktu yang salah, tempat yang salah, boleh mengakibatkan kita terlibat dengan jenayah. Untuk itu, penting juga bagi kita untuk mengetahui undang-undang berkaitan senjata berbahaya ni. Sebagai Rakyat Malaysia, kita perlu tahu definisi senjata berbahaya
So, just be aware dengan keselamatan sendiri dan orang di sekeliling kita. 
walaupun nampak cantik, tetap berbahaya. :D 

No comments:

Post a Comment

Shanadh's blog List

My Latest Entry

get this widget here

AmanWan