Thursday, December 27, 2012

Bank Islam ohhh Bank Islam

seharian stress bila suddenly aku tak boleh nk log in BIMB online.... actually xde la stress mana sangat pun, tp geram la, sebab tiba2 je asik keluar notis "invalid login". apa kes?? padahal pagi smlm elok je aku login, tengahari dah xboleh. So aku keep try la kot2 pas 2-3 jam boleh log in. dalm pukul 5lbh, xleh juga. Nak kol, dah habis office our, bank islam concact centre ni ikut office hour. then aku email je la prob aku kt contact centre bank islam. after few minutes, dpt reply, lega jap rasa, tapi tu blum buka lagi. bila dah buka.. humanghaih..... aku kena tgu 3 hari untuk dapat respond daripada pihak BIMB. menggeleng kepala je la jawabnya.
last2, pagi2 lagi hari ni, aku pun decide tuk kol BIMB. aku paling tak suka nk kol Contact centre BIMB ni, sebab pengalaman aku previously memang sadis. lebih 10 kali kol, asik dapat "Maaft, Pegawai Kami Sedang Sibuk".. and this morning  pun, after three times call, baru lah blh ckp ngan operator, tu pun kna tgu beberapa kali dia mainkan iklan/ promosi dia.
Aku just pelik. Sebagai bank yang cuba membawa konsep islamik, kenapa bank islam ni tak berapa "customer effective". kalau nak dibandingkan dengan bank2 konvensional lain, much better aku rasa.
Then bila da dpt ckp ngan operator, nasib baik la operatornya bersuara lembut dan sopan, sejuk sikit hati. so lepas menjawa beberapa soalan bagi langkah2 keselamatan, akhirnya dia pun reactivate balik akaun BIMB online aku, just have to wait 10 minutes. So, kalau prob dengan BIMB sila la contact call centre je trus ok.. dan bersabar.

**pengajarannya, kena banyak bersabar dalam berurusan ye** (^_^)

No comments:

Post a Comment

Shanadh's blog List

My Latest Entry

get this widget here

AmanWan