Tuesday, December 25, 2012

BLOGGING

Akhir-akhir ni, ketara sangat aku sibuk berblogging dan FB.. Macam2 nak belajar. Hoho, gara2 nak promote kan Al-quran digital yang aku jual. Tapi takpe, banyak belajar, banyak dapat ilmu. yang menjadi masalahnya, bila buat benda2 ni semua, study aku lak mcm diringan-ringan kan.... ADEH!!!!
So, now kena la pndai2 diri sendiri kan buat mana yang patut dulu.
Now aku nk update blog ni puas2 dlu, sbb nnti aku jarang da nk dpt update blog ni, ntah brapa lama pulak akan diperkasamkan. Sebab kt rumah dah menanti projek ikan perkasam.. :D
harap korang x bosan baca blog aku ni. walaupun  blog aku ni bukan lah blog yang ilmiah, dan lebih kepada luahan perasaan semasa.. InSyaAllah lepas aku akan cuba perbaiki isi2 penulisan dalam blog ni, harap korang dapat lah memberi teguran mana yang patut.
Blogging ni, ada positif dan negatif nya. negatifnya, kita mungkin tak tahu penulisan kita ada menyentuh sensitiviti seseorang.. ataupun blogging sampai tak ambil peduli langsung dengan masalah dalam keluarga, dan macam2 la. tapi yang ketaranya, bila kita berblogging, kita dapat menyuarakan apa yang kita rasa, tak kisah lah sama ada secara general atau pun spesifik, dan semakin lama, kita belajar menulis dengan lebih baik. dalam kita menulis, pasti ada yang sama minat dengan kita pun sedang membacanya, dan dapat berkongsi ilmu pengetahuan, pengalamana dan macam2 lagi. huhu...



Blogging pun dapat membantu seseorang mencipta keyakinan diri secara pasif. errmmmm...
maksud aku pasif di sini ialah secara dalam diam, apabila setiap penulisan yang dikongsi dan dikomen, dapat membuka ruang untuk blogger tersebut perbaiki kelemahan yang ada pada dirinya. Lagipun, blogging tak de nk keluar modal banyak pun, cuma idea, ilmu, computer/androind and whatsoever yang seangkatan, dan internet. :D

OK lah, mau sambung buat assignment.. theeehehehe...
**time tengah diet ni la mulut teringin nk makan cake choclate moist*** 

No comments:

Post a Comment

Shanadh's blog List

My Latest Entry

get this widget here

AmanWan