Thursday, March 21, 2013

Diet yang rosak...

Haaa.... malam ni aku just nak share je...
sebenarnya dah bertahun-tahun aku cuba diet.. mmg xjalan... adoi.. memang susah btul nk turunkan berat badan ni.... susah bukan sebab apa pun, cuma aku je yang tak konsisten.. dan terlalu mudah tergoda dengan coklat.. akhir2 ni.. aku suka btul mkn coklat.. tak tau la apa penangan... if sebelum2 ni, nk hbiskan 1 bar coklat pun payah, unless coklat yang pahit tu. ok la. tp skrg... aku taram je coklat apa pun. 
Mungkin aku suka coklat sejak aku dapat tau dia suka coklat, dan aku selalu belek resepi2 berkaitan coklat. bila rasa xde mood.. aku layan coki2 ke..
n these few week.. keje aku ngadap coklat je... maybe sbb tu buat aku happy sikit kot. starting dgn stay kt rumah makcik aku, yang mana rumahnya mmg ada stok coklat yg bnyk.. dan kedatangan aku mmg pada wktu yg tepat.. most of the coklat kt umah tu aku baham.. huhuhu. dalam erti kata lain.. rumah ibu memang syurga makanan.. huhu...
Then diet sup sayur aku pun berminggu aku tinggalkan.. sejak pergi UKM.. yg mana dihidang dgn nasi setiap hari... aku jadi nak makan nasi je tiap2 hari... ni la bru slow2 blik... elakkan ambil nasi... diet aku mmg rosak 2 bulan ni.
elok2 berat dah turun.. now naik balik... sabar2... kena konsisten, komited, dan sabar.. okeh ...

No comments:

Post a Comment

Shanadh's blog List

My Latest Entry

get this widget here

AmanWan