Sunday, March 24, 2013

Cuti yang bermacam ragam

Alhamdulillah, smlm  slmt smpai di kuantan. Sesampai di kuantan, Ya Allah, mcm2 crita aku dgr. Brita yang baik blaka. Cerita pertama, yang mana rumah jiran aku terbakar,dpercayai akibat litar pintas. Ia bermula dgn black out. Mungkin jiran tersebut tak menutup suis di rumah sewaktu keluar. Nasib baik pkcik aku yang tinggal berdekatan nmpk api yang agak besar dirumh jiran. Agak truk juga rumah. Alhamdulillah bomba sampai tepat pada waktunya. Dan tiada sebarang nyAwa yang cedera. Sebelum aku proceed, kna juga expain, aku dan sdara mara (3keluarga) tinggAl dalam 1 perumahan, jarak rumah selang beberapa pagar. Crita kedua, kereta ayah saudaraku telah dilanggar cina mabuk. Kereta sgt teruk. Aku tak pasti sama boleh dibaiki atau x. Kerana tYar mmg truk. 
Pemandu cina tu dikhabarkan cedera. Tapi ye lah, orang mabuk ni hilang akal. Mna ada rasa sakit. Then cerita ketiga, kejadian cubaan mencuri backhoe di bekas lombong, sebelh perumahan kmi. Dan saksi kejadian ialah ayah aku sndiri. Tp, dia tak tau pun sbnrnya dia sdg mnyaksikan cubaan mencuri. Yang aku tak tahan gelaknya, bila dpt tau semua yang terlibat dlm cubaab mencuri tu lgsg xtau mrka sdg cuba mencuri. Mereka ingat diupah untuk buat kje yang btul. Dan yang mncuri tu adalah ipar kpada cina tokei bekas lombong tu sndiri. Jado pelbgai sandiwara telah berlaku dlm seminggu. The next story berlku d tganu.abg ipar aku terlibat dlm kejadian memadAm kebakaran di canseleri umt. Dia antara anggota bomba yang telh dihempap bumbung bngunan tersebut yang runtuh akibat kebakaran, dan pengsan setelah terhidu asap tebal. Dan gmbrnya terpampang dimuka depan utusan bbrapa hari yg lpas. Abg ipar aku mmg hero. Dan pegawai2 perkhidmatan awam yang melaksanakan tgjawab mereka mmg selayaknya digelar hero.
setelah keadaan tersebut, aku dan mak memujuk abah untuk ke tganu, mziarah abg ipar. Tatkala abh berdegil x mahu pergi dan hanya mengizinkan mak pergi sndri bsama kami adik bradik, dalam sdg kmmi bersiap abh mengubh fikiran. Mana abah blh bjauhan dgn mak. So, skrg smbil dlm pjalanan mnuju ke tganu. Esok lusa k klntn pla.

No comments:

Post a Comment

Shanadh's blog List

My Latest Entry

get this widget here

AmanWan