Tuesday, January 8, 2013

End of semester

Alhamdulillah, akhirnya aku akan menduduki exam final tuk sem ni esok.. huhu..... tapi aku nye revision tah apa2 je rasanya. hope tak perlu la nk repeat paper ni lagi, serik dah rasanya. Yang membuatkan aku terpaksa repeat paper ni adalah keadaan yang super nervous time jawab exam dulu. nak tulis pun menggigil-gigil, aku sendiri tak tau kenapa aku nervouse sangat time tu. Tapi yang aku tau, aku memang ada masalah skit ngn nervous2 ni, n doc pernah gtau possibility anxiety disorder. mana tak nye, tengah duduk elok-elok, tiba2 je tangan menggigil, berdebar-debar semacam, perut memulas. haih... ntah sejak bila aku jadi cm ni aku pun tak tau, tapi aku tak de pulak g buat rawatan susulan. and aku rasa dah dalam 3 tahun cm ni. tapi biasanya, kalau aku tengah elok2 bersembang, tiba2 tengkuk aku akan rasa keras dan macam gementar nk bercakap, padahal tengah sembang ngn kawan2 biasa je. aduhai. harap-harap esok time exam x jadilah bnda2 ni lagi. 
So, esok subject Planning Decision Support System, which subject ni kitorang belajar macam mana nk make decision, software2 yang berkaitan dengan decision makin in urban planning seperti "what if" dan "community viz", dan software untuk development projection seperti "Stella". nama2 software tuk subject ni cantik2 je... 
At the moment aku try tuk study benda2 ni semua, tapi mcm susah je nak masuk... aku rasa semester ni la aku paling kurang dikenakan ujian, tapi nk study pun susah lagi.. trasa mcm study time menghadapi ujian lebih sng untuk aku masuk, sebab aku akan memaksa diri aku sepenuhnya untuk menyerap setiap apa yg aku baca. 
Aku betul2 memerlukan kawan-kawan aku buat masa ni, tapi semua sedang sibuk nk exam, so menyendiri kt bilik sangat stress pada aku. Nasib baik la kebetulan hari kawan dtg singgah, dapat sembang2, rasa lega sikit, dan happy to hear that she's gonna be a mother soon. 

k la. mau memaksa diri membaca menghadam isi2 nota n. 

No comments:

Post a Comment

Shanadh's blog List

My Latest Entry

get this widget here

AmanWan