Friday, March 2, 2012

Hari Pertama Belajar memandu

Assalamualaikum...
Lama betul tak update blog ni... semester baru da masuk... macam-macam perkara perlu dilakukan  dan diutamakan... Alhamdulillah.. hari ni ada juga sedikit waktu untuk menulis di blog ni..

Sebenarnya aku baru je balik dari kelas memandu tadi, kali ni dengan cikgu yang bertauliah, dan kereta yang ada brek di sebelah pemandu... rasa lebih selamat dan yakin sedikit.. yela, aku ni masalah sikit nk kawal tenaga kaki dan tangan, kalu tekan minyak, mesti jadi kalut nya la,... bersyukur aku dapat cikgu yang baik dan penyabar... diajar satu persatu, dan aku masih lagi melakukan kesalahan yang sama, kesian cikgu aku.. 
Hari ni 2 jam belajar.. aku dah dibawa memandu ke jalan gombak, (area kawasan orang asli) dekat Skem. seronok rasa dapat bawa kereta sendiri, walaupun tangan masih keras memegang stereng, tp minyak dan brek da dapat dikawal... blajar main gear (tangan kanan asyik nk tgu tgn kiri je) nasib bek ada tgn kanan cikgu.. tolong handle stereng.
cumanya yang paling aku lemah, nk kawal clutch, stiap kali nk masuk simpang mesti mati.. adess..malu je rasa..
tapi xpe, saya budak baru belajar kan, so cikgu, please tolong ajar... hihi... excited pulak rasa nk g kelas memandu lagi... sebab dapat belajar dgn cikgu yang baik, dan supportive.dan paling penting, aku kna cpt2 cekap menadu supaya boleh aku bawa kereta untuk mak... kesian mak, kaki selalu sakit dan incut2, tu pun sebelah tapak kaki da bengkok sikit... Semoga segalanya dipermudahkan... 
ok lah.. smpai sini sahaja kot untuk entry kali ni.. insyaallah ada rezeki dan usia pnjg, akan di update lg.. sedang mencari topik yang best untuk ditulis.. :)

No comments:

Post a Comment

Shanadh's blog List

My Latest Entry

get this widget here

AmanWan