Saturday, July 23, 2011

spaghetti carbonara...

Rentetan dari kejadian hari semalam, hasrat aku untuk memasak spaghetti carbonara telah terbantut, jadi, hari ni aku tak kira, aku nak masak juga. Aku ingat nk masak untuk breakfast pagi tadi, tapi tak jadi lah, aku nk buat bihun goreng sayur campur je la... Selesai semua urusan di rumah pagi tadi, aku pun masuk bilik semula dan layar internet... Ingatkan tengahari boleh la aku masak spaghetti, tapi memandangkan aku takut dimarahi ayah aku berikutan jeadian semalam, aku pun berkurung di dalam bilik, sampai tertidur. Sedar-sedar je dengar bunyi guruh dan petir, alamak, takut betul aku kalau pokok sebelah bilik aku ni tumbang, walaupun agak jauh, tapi perasaan takut tetap ada. jadi aku bangun dan duduk di ruang dapur. bosan pulak aku rasa. Alang-alang tak ada kerja, aku pun ajak la adik masak spaghetti.. resepi sebenar aku tak tau, yang aku tau guna prego carbonara dan aku campurkan dengan pelbagai sayuran antaranya bunga kobis, cendawan butang, kacang pis, dan karot. selaindaripada tu, aku juga menggunakan daging ayam cincang dan keju sebagai penambah rasa masakan..haha...jadilah resepi aku...tak lupa juga serbuk lada hitam (tu pun adik aku suruh letak banyak-banyak...) masak dalam setengah 15-20 min, sebab nk bagi betul-betul mesra la konon..hahah


ni la rupa spaghetti aku sedang gelegak


selesai je masak kuah spaghetti, kami pun hidangkan bersama dengan spiral..hihihi...yummy!!!! dah boleh makan... Tapi rasanya tak sesedap yang sebelum ni, sebab kali ni tambah cendawan butang kan, jadi bau cendawan butang yang agak kuat kurang best sikit..tp kami bedal je sampai bertambah..hahah
kami pun ajak la My beloved mak makan sekali.. akhirnya dapat juga masak spaghetti carbonara ni..lepas ni  nak masak apa pula yer..


Alhamdulillah, dah kenyang pun....

No comments:

Post a Comment

Shanadh's blog List

My Latest Entry

get this widget here

AmanWan