Friday, July 22, 2011

MUSIM DURIAN

WAH!!!!!! MUSIM DURIAN DATANG LAGI!!!
Ni la musim yang aku tunggu-tunggu sangat sejak dari tahun lepas, mana tak nya, tahun lepas sebiji durian pun tak menjadi, semua gara-gara musim hujan..Alhamdulillah tahun ni pokok durian nan sebatang di depan rumah aku ni menjadi sangat..tu yang aku happy, durian tembaga lak tuh..huhu
Sekarang ni hari-hari makan durian, tak bosan pun, best adalah..sebab sedap, tapi lepas tu mengidap la alamatnya, sebab panas, angin, semput..wahh,...memang terbaik!!!!
Memang dah nasib aku tak boleh makan durian banyak sangat, nanti aku lelah, so..aku tengok je la adik aku ni makan durian dengan penuh nikmatnya.. lepas seulas, seulas lagi...smpai habis sebiji, buka lagi durian baru...memang mantap la adik aku ni...sampaikan my beloved abah pun tercari-cari dia kat mana, rupa-rupanya ada di sebalik meja makan tengah mengupas durian ke-3, hahaha...
Sebut pasal durian ni, mesti orang akan mindset panas..iya, memang panas, tapi kalau nk sejukkan balik badan, minum la air guna kulit durian tu, makan durian pun kalau pun boleh terus je dri kulit durian, fresh gitu... My beloved mak pulak dah start buat tempoyak dan lempuk, simpan sikit untuk kakakku dan abangku sekeluarga yang akan balik tak lama lagi...even setiap kali makan pun mesti ada menu durian fresh, nak-nak pulak pekena dengan sambal cili api, pergh..memang terbaik!!! yummy!!!
sekarang ni my beloved abah pun pagi-pagi lagi dah tengak bawah pokok durian nan sebatang di depan rumah tu, kalau-kalau ada yang gugur, boleh ambil, letak dalam rumah untuk di makan..hihi
Sekarang ni tengah pikir, bila la sedara mara aku dari kuantan ni nak turun sini, boleh makan durian ramai-ramai, lagi sedap...



Harap-harap tahun depan pokok durian aku ni akan terus mekar berbuah... i love u pokok durian..
Nanti nak tanam pokok durian lagi lah..boleh makan durian banyak..kalau semput ambil ubat..haha..
Apa-apa pun, selamat menjamu durian yer... JOM!!JOM!!!JOM!!!

No comments:

Post a Comment

Shanadh's blog List

My Latest Entry

get this widget here

AmanWan