Friday, July 22, 2011

FIRST TIME PEGANG STERENG KERETA

ASSALAMUALAIKUM...

Baru je pagi td aku update blog aku ni, petang ni dah ada story untuk aku update kan..
Ceritanya begini, tengahari tadi selepas aku makan bersama keluarga tercinta, aku pun ikut la my beloved mom ke bandar, untuk pelbagai urusan. Memang enjoy sangat keluar petang tadi, yela, sebab dah plan malam ni nak buat Spaghetti Karbonara...memang mood tengah ceria dan gembira (^_^)
Sesampainya aku di rumah, aku pun cakap la kat mak aku yang aku nk try bawa kereta dia, aku ni dah dapat lesen L, tp memandangkan cuti, aku pun terhenti seketika kelas memandu yang mana aku xpernah pergi amalinya lagi...Gabra ni nk bawa kereta bhai... aku pun tekan clutch, masuk gear 1, then aku tekan minyak,aku pelik sebab kereta xgerak-gerak,pastu mak aku ckp la aku xlepas clutch, aku pun tarik kaki balik...start semula...pergh...cerita bermula di sini...
Adik aku tegur, suruh aku tekan minyak slow je, aku tak terasa kuat atau tak, sebab kaki aku betul-betul terasa jauh untuk menekan pedal minyak tu...Aku tekan Clucth, masuk gear 1, tekan minyak, dan aku pun lepaskan clutch.aku panik, dan tak mampu untuk menekan brek, aku cuba cari hand brake, yang aku dapat gapai adalah lock tali pinggang keledar seat sebelah..adesss...kemudian....gedegah,...kereta emakku melanggar batang paip di rumah dan menuju ke bawah rumah..Betul-betul bawah bilik emak aku.nasib baik kereta tu tak menuju ke arah  bawah bukit..kalau tak..wassalam..satu lagi masalah timbul, aku nk keluar kereta macam mana???? dengan fizikal ku yang comel ini,terpaksa aku menurunkan kerusi ke belakang, sehabis rendah, alamak, skirt aku pulak licin...menyukarkan aku untuk keluar..setelah bertungkus lumus, akhirnya aku berjaya keluar. Kami pening kepala sekejap, nak gelak pun iya, nk marah pun iya, adoi....kami keresahan sementara menunggu my beloved abah balik, apa agaknya reaksi dia?? sah2 aku akan dimarahi..kami terpaksa memanggil mekanik datang ke rumah..nasib baik kereta boleh dibawa keluar, kalau x..kena tow la alamatnya...
Pengalaman aku hari ni betul-betul menakutkan..aku rasa cuak je nk ambil lesen memandu ni...




alahai Aku, kenapa lah cuai sangat yer...

No comments:

Post a Comment

Shanadh's blog List

My Latest Entry

get this widget here

AmanWan