Tuesday, April 1, 2014

Rumah baru

Assalamualaikum... dah lama x update rasanya.

Alhamdulillah, sekarang dah selamat pun berpindah ke rumah baru. dulu lama jadi orang selangor sebab belajar di selangor dari sekolah menengah, sekarang merasa jadi orang nogori dah. hihi.. siapa sangka kan. tak pernah terfikir oleh aku yang aku akan tinggal di negeri sembilan.

Selesai study, harapan nk cri keje, tp sebab merasakan kakak aku lebih perlukan bantuan aku, so aku stay kat rumah kakak aku buat masa ni, tu yang blh smpai ke negeri sembilan.

Dalam pada nk cari rumah di seremban, kami akhirnya dapat rumah di Senawang. Walaupun agak jauh dengan tempat kerja kakak, alhamdulillah rumahnya selesa dan suasana perumahan yang baik. dekat dengan surau, taman permainan, dan juga CBD (centre for business district). Rumah x jauh pun dengan taipan. kurang 10 min drive.

lepas ni jadual aku 60% dah berubah. Kenapa??? sebab aku dah dpt baby yang berusia 3 bulan dan kid yang umurnya 3 tahun untuk dijaga.... Pada mulanya aku cuak juga, sebab baby aisyah ni xmau langsung isap susu menggunakan botol, puting kosong pun tak mau. Buatnya kakak aku masuk keje, aisyah mengerang nak susu, mati akal aku... Alhamdulillah semalam kami borong puting dan botol susu... ada juga yang brjaya menawan hati aisyah. smpai hari ni, xleh lekang dengan puting. good girl. si kakak pula, xsudah suakan botol susu n puting bergilir2 ke mulut aisyah.  nasib la kakak pandai, dah mcm umur 5 tahun. cepat paham apa yang diajarkn. cuma kena pandai pujuk dan upah yang menarik.

Insyaallah esok akan bermula hari pertama aku dalam menjaga ank2 buah aku yg pandai2  dan keletah ni. harapnya semua akan baik2 aja. Insyaallah abg ipar aku dan adik aku pun ada sama. jadi kalau apa2, xde lah aku kekok n gelabah sgt. sekurang2nya abg ipar aku masih ada untuk bantu aku. tp next week dia akan blik ganu dah. so cabaran sebenar akan bermula minggu hadapan.

#baru jaga sikit2 cm nipun dah semput2, blm jaga ank sendiri lgi. ntah macam mana la agaknya bila ada ank sendiri nanti. #love Aisyah n asma'. 

No comments:

Post a Comment

Shanadh's blog List

My Latest Entry

get this widget here

AmanWan